Friday feels: 'It's a new dawn, it's a new day, it's a new life, and I'm feeling good' - Nina Simone


Ze zeggen wel eens dat als je een deur dicht doet, er een andere open gaat. Jullie weten inmiddels dat ik gek ben op clichés en ook in dit cliché (of in deze uitspraak) kan ik me wel vinden. Ondanks dat ik een persoon ben die niet van nature gek is op veranderingen.

Sommige mensen leven ervoor, altijd meer, anders, sneller, beter. Ik ben meer een klein beetje het huisje-boompje-beestje type. Kan mezelf onwijs hechten aan een plek of aan een bepaalde sfeer. Of aan op bepaalde momenten in het leven altijd hetzelfde doen. Zo zou ik met gemak elke vakantie terug kunnen naar dezelfde plek (een beetje saai klinkt het wel...) Ook voor kleine dingen, zoals clubs of kroegen, geldt eigenlijk precies hetzelfde, als ik eenmaal een leuke kroeg of club heb gevonden, wordt het gewoon mijn stamkroeg (of stamclub ;)). Mijn vriend is het tegenovergestelde en ik denk dat hij mij de afgelopen jaren ook wel wat avontuurlijke heeft gemaakt.

En eerlijk is eerlijk, als ik terugkijk op mijn leven hebben alle grote veranderingen waarvoor ik zélf heb gekozen goed uitgepakt. Op kamers gaan was, ondanks mijn liefdevolle thuissituatie, onwijs leuk en heb ik onwijs veel van geleerd. Vooral beter worden in alleen zijn en goed voor mezelf te zorgen. Na een hele mooie tijd in Groningen ben ik naar Amsterdam verhuisd. Hoewel ik dat in het begin erg moeilijk vond (daar heb ik op dit blog ook wel over geschreven) en mijn familie en vrienden erg miste, zou ik nu niet meer anders willen. De stad heeft me zoveel dingen gebracht, naast een hoop nieuwe uitdagingen ook heel veel lieve mensen. Ik kan oprecht zeggen dat ik zekerder ben geworden en meer van me af heb durven bijten. Misschien ook wel nog weer wat volwassener. En ik ben enorm bevoorrecht dat ik nu twee steden heb die ik 'thuis' mag noemen.

Als het weer eens tijd is om een liefdevol nest te gaan verlaten (op welk gebied dan ook), bedenk ik me altijd bovenstaand. Soms is het dichtslaan van een deur, ook al kan dat gepaard gaan met een hoop gemis en verdriet, het mooiste wat je kan overkomen. Het geeft je de tijd en ruimte om met hernieuwde energie te kijken welke deur open gaat, terwijl je gevuld wordt met alle liefde en ervaringen die je hebt overgehouden aan je eerdere avonturen. Veranderingen zijn soms lang zo slecht nog niet.









Reacties

Populaire posts